Försäljningsvillkor.

Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på info@nordiskravara.se

Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när Nordisk Råvara AB bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas ut via mail senast 24 timmar efter att beställningen mottagits av nordiskravara.se. Om beställningens leveranstid ändras kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till dess att varan är skickad. Nordisk Råvara AB har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att produkterna är fullt betalade av kunden. För att handla hos oss måste du vara 18 år och nordiskravara.se måste kunna fastställa kundens bostadsadress.

Leverans
Vi levererar i dagsläget bara inom Sverige.

Pris
I priserna ingår moms med 12 % på livsmedel. Frakt utan expeditionskostnader tillkommer.

Betalningsalternativ/betalningsvillkor
Vi erbjuder säker betalning med kreditkort och Apple pay via Stripe. Läs mer på https://stripe.com/se/payments

Frakter inom Sverige
Vid beställning om högst en förpackning eller 500g skickas beställningen via Postnord brev.

Två eller fler produkter samt över 500g så skickar vi dina varor med DHL Service point som distribueras enligt DHLs villkor

Du aviseras via sms när ditt paket finns för uthämtning på DHL utlämningsställe. Du får även en påminnelse via brev om du inte hämtat ut ditt paket inom en vecka.

Vid ej uthämtat paket
Ditt paket ligger hos ombudet i 14 dagar. Om inte uthämtning ägt rum inom en vecka så kommer en påminnelse att skickas ut. Efter 14 dagar kommer paket att skickas tillbaka till Nordisk Råvara AB, vid sådana fall står kunden för returkostnaden. Nordisk Råvara AB ansvarar inte för uthämtning eller returkostnader. Om paketet ska skickas ut en andra gång står kunden för fraktkostnaden.

Leveranser
För de beställningar inom Sverige som inkommer till oss före klockan 12.00 behandlas inom 1 dag och levereras normalt inom 1-3 dagar. Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror kan vara slutsålda då hemsidan uppdateras manuellt. I det fall varan är slut meddelas kunden och köpet hävs utan kostnad.

Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar som är utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om detta inträffar avsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen förorsakat. Vi meddelar alltid dig som kund om leveransen blir försenad. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

Transportrisken
Nordisk Råvara ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

Skadade varor
När du får dina varor är det viktigt att du direkt kontrollerar att varorna inte är skadade. Om varan är skadad eller felaktig kontakta oss så snart som möjligt, inom 14 dagar via e-post: order@nordiskravara.se

Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar av produktpriser till följd av felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under punkt 15 nedan.

Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll och som inte kunnat förutses, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal, befrias vi från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Cookies
Under ditt besök på webbplatsen lagras en tillfällig cookie i din webbläsare. Du kan välja att inte acceptera denna lagring genom att inaktivera cookies för webbplatsen i din webbläsare, du kan då inte handla från oss men i övrigt använda webbplatsen som vanligt.

Ändring av villkor
Nordisk Råvara AB kan ändra villkoren i detta avtal när som helst genom att publicera en ändrad version på nordiskravara.se av följande anledningar:

  • För att följa utvecklingen av nya system, driftssätt eller tjänster
  • För att följa ett avtal, en lag, föreskrift eller order som är bindande för Nordisk Råvara AB
  • För att överensstämma med eller förutse ändringar i lag eller beskattning, praxiskoder eller rekommendationer från annat tillsynsorgan.
  • För att säkerställa att vår verksamhet drivs på bästa sätt och förblir konkurrensduglig.
  • För att göra villkoren i detta avtal rättvisare eller tydligare för dig som kund.
  • För att korrigera ett misstag som kan upptäckas i sinom tid.